O Yea!
Cześć i witam! Zajmiemy się teraz starszym samochodem: Ford Thunderbird 1955
Model Thunderbird pojawił się w rop po modelu Corvette i stanowił bezpośrednią dla niego konkurencję. Nowy dwumiejscowy samochód miał podobną konstrukcję z osobnym podwoziem z tylnym mostem na resorach piórowych, ale był wyposażony w silnik V8. Jednostka o pojemności 265 ci (4,3 l) zapewniała oczekiwane osiągi, a w rok później dostępny stał się jeszcze większy silnik o pojemności 312 ci (5,1 l). W samochodzie T-Bird wprowadzono także inne nowinki techniczne, takie jak wspomaganie hamulców i przekładni kierowniczej, co ułatwiało jazdę. Samochód dostarczano z przykręcanym sztywnym dachem z włókna szklanego, ale była także wersja z dachem składanym. Początkowo w samochodzie koło zapasowe umieszczono nad tylnym zderzakiem. W roku 1957 firma Ford wydłużyła tył, co umożliwiło przeniesienie tego koła do bagażnika. Dodatkowe obciążenie tyłu poprawiło własności jezdne samochodu.
V-MAX: 122 mph (195 km/h)
0-60 mph (0-95 km/h): 9,5 s
SILNIK: V8
POJEMNOŚĆ: 292 ci (4785 cm³)
SKRZYNIA BIEGÓW: 3-biegowa, ręczna
MOC MAKSYMALNA: 212 hp (158 kW), przy 4400 min-¹
MOMENT MAKSYMALNY: 297 lb ft (402 Nm), przy 2700 min-¹
MASA: 3050 lb (1386 kg)
ZUŻYCIE PALIWA: 13 mpg (21,7 l/100 km)
~~DZIEKI G4L4V~~
Offline