O Yea!
Wiedzieliście kiedyś o takim aucie? O to przed wami Renault Sport Spider!
Przed wypuszczeniem w roku 1996 modelu Spider firma Renault nigdy nie wytwarzała dwumiejscowego samochodu sportowego typu kabriolet. Model Spider w zamierzeniu był konstruowany jako maszyna wyścigowa, która miała wziąć udział w jednej turze wyścigów wytrzymałościowych, jakie odbywały się w Europie. Ale samochód spotkał się z takim popytem, że podjęto decyzję produkowania wersji do ruchu drogowego. Lekkie podwozie o masie 176 lb (80 kg) było wykonane z elementów stopowych o przekrojach prostokątnych. Natomiast panele nadwozia były z włókna szklanego. W połączeniach elementów zawieszenia w miejsce tulei gumowych zastosowano elementy złączne typu Heim. Dzięki temu samochód odznaczał się własnościami jezdnymi przewyższającymi średni poziom. Do napędu firma Renault użyła 16-zaworowego silnika o pojemności 122 ci (2 l) dostosowanego także w modelu Megane.
PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA: 124 mph (198 km/h)
0-95 km/h: 7,7 s
SILNIK: 4-cylindrowy, rzędowy
POJEMNOŚĆ: 122 ci (1998 cm³)
SKRZYNIA BIEGÓW: 5-biegowa, ręczna
MOC MAKSYMALNA: 150 hp (112 kW), przy 6000 min-¹
MOMENT MAKSYMALNY: 140 lb ft (190 Nm), przy 4500 min-¹
MASA: 2106 lb (957 kg)23,5 mpg (12 l/100 km)
Spoiler:
DZIEKI G4L4V
Offline