#1 2007-11-16 20:01:35

G4L4V

Administrator

Zarejestrowany: 2007-11-16
Posty: 109
Punktów :   

Suzuki RG500 (DŁUGIE!) klasyczne

Cześć! Napisze wam dłuuuugi opis Suzuki RG 500

Zaczynamy!
najpierw obrazeczek
http://www.diseno-art.com/images/suzuki_rg500.jpg

Był rok 1985, gdy firma Suzuki zaprezentowała model RG500 GP Gamma, maszynę, która stawała się jednym z najbardziej legendarnych motocykli tej firmy. Podstawowa wersja szosowa motocykla RG500 Gamma była napędzana zwartym, dwusuwowym silnikiem czterocylindrowym. Tę niezwykłą jednostkę tworzyły dwa zestawy dwucylindrowe V połączone w jeden silnik z dwoma wałami korbowymi, również połączonymi ze sobą.

Także niezwykły był zastosowany układ zasilania z zaworami tarczowymi. W tej konstrukcji użyto umieszczonych na końcach wałów korbowych cienkich tarcz z otworami. W miarę jak obraca się wał korbowy silnika, szczeliny przesuwają się przed gaźnikami zamontowanymi z boku, co pozwala silnikowi na zasysanie mieszanki paliwo-powietrznej do skrzyni korbowej. Stąd mieszanka jest wypchana przez kanały przepływowe wędrującym ku dołowi tłokiem, do komory spalania, podobnie jak w innych silnikach dwusuwowych. Rozwiązanie z zaworami tarczowymi zapewnia wytworzenie dużej mocy, chociaż trudnym problemem jest ulokowanie gaźników i chwytu powietrza, ponieważ wloty znajdują się po obu stronach silnika. Motocykle 250 Grand Prix z firmy Aprilia także mają tego typu układ zasysania.

Silnik RG ma ponadto zapewniający powiększenie mocy układ zaworów wydechowych AEC. W tym systemie otwierany elektrycznie zawór, przy prędkości obrotowej około 7500 min-¹, odsłania niewielką komorę, która zmienia charakterystykę przebiegu wydechu, zapewniając wysoką moc zarówno w zakresie średnich, jak i wysokich prędkości obrotowych.

W modelu RG 500 silnik był zamontowany w podwoziu będącym repliką konstrukcji wyścigowej. Ramę w układzie kołyski wykonano z aluminiowych rur o przekroju prostokątnym, dzięki czemu była bardzo sztywna i lekka. Zawieszenie przodu zawierało regulowany system tłumienia wstrząsów. Tylny amortyzator centralny był systemem połączonych aluminiowych wahaczy i także umożliwiał regulację wstępnego naprężenia. Czterotłoczkowe hamulce przednie sprawowały się dobrze jak na rok 1985, ale później konkurenci mieli lepsze. Udoskonalone hamulce znalazły się w późniejszych modelach RG 500.

Osiągi modelu były nawet nieco lepsze niż niektórych nowoczesnych motocykli 400.

PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA: 217 km/h (135 mph)
SILNIK: 498 cm³, 2-suwowy, czterocylindrowy, podwójne V
MOC MAKSYMALNA: 71 kW (95 hp), przy 9500 min
BUDOWA RAMY: Z rur aluminiowych, podwójna kołyska
OPONY: Przód 120/70 17, tył 180/55 17
PRZENIESIENIE NAPĘDU: Łańcuchem
SKRZYNIA BIEGÓW: 6-biegowa
MASA: 154 kg (340 lb)

No wiec ¹G4L4V

Ostatnio edytowany przez G4L4V (2007-11-16 20:06:47)

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.revolution-ua.pun.pl www.otsfanforum.pun.pl www.neo.pun.pl www.sgaming.pun.pl www.kredorp.pun.pl